Panorama

Dijous 9 de juny / 21.30 h
Sala Laya

A Strange Love Affair with Ego (Un estrany afer amorós amb l’ego) (+)

Ester Gould, 2015.
Països Baixos-EUA. VOSC. 91′.
Projecció en Arxiu Digital.

Des que era nena, la cineasta Ester Gould no ha parat de sorpendres de l’enorme seguretat que té en si mateixa la seva germana gran, que amb la seva creativitat i bellesa naturals desperta la gelosia dels qui l’envolten. Però pot aquesta autoconfiança anar massa lluny? En aquest incisiu i personal assaig fílmic Gould explora l’obsessió creixent que la nostra societat té amb l’ego, en gran part com a resultat de les xarxes socials. La cineasta segueix un seguit de persones aparentment exitoses mentre es sociabilitzen i participen del món de l’art.

Sessió doble
Divendres 10 de juny / 21.30 h

Sala Laya

I comme Iran (I d’Iran) (+)

Sanaz Azari, 2014.
Bèlgica. VOSC. 52′.
Projecció en DCP.

Amb la presència de la directora

A una aula de Brussel·les la cineasta aprèn a llegir i escriure el persa, la seva llengua materna. Al fil de les lliçons el professor li transmet les claus de la llengua, porta d’entrada cap a la història i la cultura iraniana.

Riz cantonais (Arroz cantonés) (+)

Mia Ma, 2015.
Xina-França. VOSE. 50′.
Projecció en DCP.

Amb la presència de la directora

“Jo tinc ulls asiàtics però no parlo ni una paraula de xinès. A la meva àvia li encanta el formatge però no parla francès. Les dues vivim a París. El nostre intèrpret és el meu pare. És per això que surto a conèixer altres immigrants xinesos -gent de parla i cultures diferents. Això m’ha permès donar-li algun sentit al fet de desconèixer la llengua materna del meu pare”.

 

Sessió doble
Dissabte 11 de juny / 19.00 h
Sala Laya

Portrait d’une paresseuse (Retrat d’una mandrosa)

Chantal Akerman, 1986.
Alemanya. VOSC. 14′.
Projecció en arxiu digital

Treball encarregat per la televisió alemanya i entomat frontalment per la realitzadora, que exposa la seva visió íntima de la mandra a partir del despertar difícil, les cigarretes, l’esmorzar lent, evitar les feines feixugues, fer el llit… Es contraposa el so del violoncel de Sonia Wieder-Atherton, que omple els pensaments. Recolliment de l’escolta, elogi de la mandra!

I Don’t Belong Anywhere – Le Cinéma de Chantal Akerman
(No pertanyo enlloc – El cinema de Chantal Akerman) (+)

Marianne Lambert, 2015.
Bèlgica. VOSC. 68′.
Projecció en Arxiu Digital

Des de Brussel·les a Tel Aviv, passant per Paris o Nova York, la cineasta experimental Chantal Akerman va traçar una senda mundial de cinema experimental i art polític. El seu prestigiós film Jeanne Dielman, 23 quai du Commerce, 1080 Bruxelles (1975) va ser declarat pel The New York Times com “la primera obra mestra del feminisme de la història del cinema”. Aquest documental és una mirada a l’obra d’aquesta cineasta belga.

 

Dissabte 11 de juny / 22.00 h
Sala Chomón

Heart of a Dog (+)

Laurie Anderson, 2015.
França-EUA. VOSE. 75′.
Projecció en DCP.

Un assaig autobiogràfic en el qual la compositora i artista Laurie Anderson explora els temes de l’amor, la mort i el llenguatge. La veu de la directora és una presència contínua, mentre històries sobre la seva gossa Lolabelle o la seva mare, fantasies de la infància i teories polítiques i filosòfiques es despleguen en un conjunt d’imatges poètiques i musicals.

Sessió doble
Diumenge 12 de juny / 16.30 h

Sala Laya

Animalització (+)

Zoraida Roselló, 2015.
Espanya. VC. 15′.
Projecció en arxiu digital.

Amb la presència de la directora.

Una inspirada reflexió sobre la identitat i la llibertat en temps de retòriques franquistes.

Tsamo (+)

Anastasia Lapsui i Markku Lehmuskallio, 2015.
Int: Albina Tologovona, Willhelm Grotenfelt, Thomas Yellowhair, Yovan Nagwetch, Alma Pöysti.
Finlàndia. VOSC. 92′.
Projecció en DCP.

A la dècada de 1860, Alaska i Finlàndia pertanyen a l’imperi Rus. Un enginyer de mines finès compra una nena d’Alaska i se l’emporta a Finlàndia. La nena, anomenada Tsamo, és batejada i aprèn modals europeus. Tsamo creu que és l’esposa de l’enginyer però quan aquest es casa amb una dona de la seva edat i classe social se sent confosa i la seva existència emprèn un camí complicat.

Films projectats al programa La Mostra a la Filmoteca