Noves creadores alemanyes

 12 de novembre, 19h

Programa elaborat conjuntament amb Internationales Frauenfilmfestival Dortmund | Köln
i la col·laboració de Goethe-Institut Barcelona

Nou programa de la 23a Mostra de Films de Dones que exhibirà obres de 6 creadores alemanyes a través del seu treball en l’àmbit del curtmetratge, aixecant acta de la vitalitat i profunditat creativa de les diferents autores. Totes les peces han estat produïdes entre el 2007 i el 2015.

Women Make Great Films

Jasmila Žbanić, 2015

Alemanya/Suècia, 7′

Women Make Great Films és un treball in progress realitzat gràcies a la solidaritat de cineastes internacionals que donen testimoni d’experiències freqüents de discriminació en el món del cinema. Ideat per la directora Jasmila Žbanić per la trobada de la Xarxa Internacional de Festivals de Cinema de Dones (IWFFN) Get NetWorked Up a Berlín el 2015.

 

Quella che cammina / The one who walks (+)

Eli Cortiñas, 2014

Alemanya, 10′

 Quella che cammina és un personatge femení clau en el film antològic del neorrealisme L’amore in città (Carlo Lizzani, 1953). Cortiñas utilitza aquest personatge, una prostituta envellida, com a nucli d’un muntatge associatiu de filmats propis, found footage i construccions escultòriques fràgils. Al mateix temps, amb aquesta obra, la directora qüestiona el seu propi paper com a persona responsable de si mateixa, com a noia de classe treballadora, com a dona, com a  filla i com a artista.

Super smile (+)

Effie Wu, 2007

Alemanya, 5′

L’Effie Wu és una fada bona o una bruixa malvada? Ni una ni l’altre. És l’encantadora amfitriona que et dona la benvinguda a casa seva i, abans que puguis pestanyejar, t’hipnotitza i t’atrapa amb el seu “super somriure”. Sense oposar resistència la segueixes, mentre es mou d’habitació en habitació duent a terme les seves tasques rutinàries.

Sieben mal am Tag beklagen wir unser Los und nachts stehen wir auf, um nicht zu träumen (+)

Susann Maria Hempel, 2014

Alemanya, 18′

Un film d’animació singular que retrata d’una manera poc comú l’abús sexual infantil a partir de l’experiència d’un testimoni que va perdre la memòria el 1989, a la República Democràtica d’Alemanya, i va despertar entre malsons. Per a la realització del curtmetratge, Susann Maria Hempel es basa en entrevistes al testimoni i a alguns dels seus companys i companyes.

Beyoncé (+)

Lisa Dreykluft, 2013

Alemanya, 5′

Dues mans juguen amb una massa rosa que es convertirà en una clau mestra per obrir panells publicitaris. Nit rere nit, Lisa Dreykluft viatja a través dels carrers de Kassel amb el seu equip per recollir els cartells amb fotografies de dones quasi nues on intervindrà gràficament per després tornar-los al seu panell. Un exercici de guerrilla gràfica i resistència.

MY BBY 8L3W (+)

Neozoon, 2015

Alemanya, 3′

Un collage audiovisual al voltant de l’autorepresentació de diverses dones amb les seves mascotes a Internet. Totes elles declaren obertament el seu amor als seus gossos i gats i els presenten al món amb entusiasme.

Please Relax Now (+)

Vika Kirchenbauer, 2014

Alemanya, 12′

A la pantalla l’artista s’introdueix a sí mateixa, tot adreçant-se directament als espectadors i espectadores i buscant la seva confiança. Inquietant i seductora a l’estil televisiu, els demana que s’acomodin i es relaxin. Vika Kirchenbauer promet un esdeveniment memorable que transformarà els espectadors i espectadores en part integral de l’obra d’art o, fins i tot, en la mateixa obra d’art.

A l’auditori de Goethe-Institut Barcelona

(C/Roger de Flor, 224)