La història que el cinema destapa i cineastes emergentsLa història que el cinema destapa i cineastes emergentsLa història que el cinema destapa i cineastes emergents

  • La història que el cinema destapa i Cineastes emergents

Programes organitzats conjuntament amb la Fundació Autor de la Societat General d’Autors i Editors (SGAE)

  • 4, 8, 11, 15 i 18 d’abril
  • La història que el cinema destapa

Quatre films que demostren la implicació de les cineastes de l’Estat espanyol en tots els àmbits de la realitat social, política i econòmica de la nostra història contemporània. Des del present, les seves obres, que seran presentades i interpretades per altres directores, ens ofereixen l’oportunitat de reflexionar entorn a la incidència de les seves pràctiques en les generacions següents.

  • Dijous 4 d’abril

Margarita y el lobo, Cecilia Bartolomé, 1969. 45′ Presentació i interpretació a càrrec de Judith Colell Biofilmografia de Judith Colell: Barcelona, 1968. És directora de cinema. Es va llicenciar en Història de l’Art i va estudiar a la Universitat de Nova York. És professora de guió a la Universitat Pompeu Fabra i a la Ramon Llull. En l’àmbit audiovisual ha treballat com a directora, guionista i productora. Alguns dels seus treballs són Clara foc (1991), Escrito en la piel (1995), el segment “La vista” del film col·lectiu El domini dels sentits (Judith Colell, Isabel Gardela, Teresa Pelegrí, Núria Olivé-Bellés, Maria Ripoll, 1996); Dones (2000); Fragments (2003); 53 días de invierno (2006); Positius (2007); Radiacions (2011) i Elisa K (codirecció amb Jordi Cadena, 2010). Ha estat nominada i guardonada en diverses ocasions, i amb Elisa K va obtenir el Premi del Jurat al Festival Internacional de Cinema de San Sebastian. L’any 2006 va participar en la fundació de CIMA (Asociación de mujeres cineastas y de medios audiovisuales). Actualment ocupa la vicepresidència segona de l’Acadèmia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques d’Espanya. Filmografia. Curtmetratges: Clara foc (1991), Escrito en la piel (1995). Llargmetratges: Dones (2000), Fragments (2003 [telefilm]), segment “La vista” dins de El domini dels sentits (Judith Colell, Isabel Gardela, Teresa Pelegrí, Núria Olivé-Vallés, Maria Ripoll, 1996), 53 días de invierno (2006), Positius (2007 [telefilm]), Elisa K (codirecció amb Jordi Cadena, 2010), Radiacions (2011 [telefilm]). Com a productora: Roig (1994), Ya no me acuerdo (1996) i No matarás (2003).

  • Dilluns 8 d’abril

Gary Cooper que estás en los cielos, Pilar Miró, 1980. 106′ Presentació i interpretació a càrrec de Rosa Vergés Biofilmografia de Rosa Vergés: Barcelona, 1955. És cineasta i docent. Llicenciada en Història de l’Art per la Universitat de Barcelona i per La Sorbona, és professora a diferents universitats (UPF, UAB, UB URL i a l’escola de secundària Projecte), així com delegada de l’Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya (ESCAC). En l’àmbit de la ficció, ha dirigit films com Boom Boom (1990), premi Goya a la millor òpera prima, Souvenir (1994), Tic Tac (1997) o Iris (2004). En l’àmbit del documental, és autora d’Alberti, un poeta en la calle (1996), entre d’altres. De 1994 a 1998 va ser vicepresidenta de l’Acadèmia de les Arts i de les Ciències Cinematogràfiques d’Espanya. L’any 1998 va rebre el premi Ciutat de Barcelona d’audiovisuals. Ha realitzat audiovisuals per a televisió, com és el cas de la minisèrie Maresme (TV3, 2002) sobre el fenomen de la immigració a Catalunya. Ha treballat en diferents sectors de l’àmbit audiovisual, tot exercint no només de directora, sinó també de guionista i productora. També ha treballat en el món de la publicitat i el teatre, i ha participat en diferents publicacions, entre elles el llibre Diez años de la Muestra Internacional de Films de Mujeres de Barcelona (Barcelona: Paidós, 2000). Filmografia. Alberti, un poeta en la calle (1996), Boom Boom (1990), Arribada de la flama olímpica a Empúries (1992 [Film televisiu]), Souvenir (1994), Tic Tac (1997), ¿Para qué sirve un marido? (1997, alguns episodis [Film televisiu]), Maresme (2000) [Film televisiu]) i Iris (2004).

  • Dijous 11 d’abril

El domini dels sentits, Judith Colell, Isabel Gardela, Teresa Pelegrí, Núria Olivé-Bellés, Maria Ripoll, 1996. 100′ Presentació i interpretació a càrrec d’Anna Petrus Biofilmografia d’Anna Petrus: Menorca, 1978. Cineasta i crítica. Llicenciada en Comunicació per la Universitat Pompeu Fabra (2001). Ha realitzat diversos curtmetratges, entre els quals podem destacar 345 segons el meu viatge a Nova York (2010), que va ser seleccionat a diferents festivals nacionals i internacionals, i presentat al cicle NewFilmmakers de l’Anthology Film Archives. Pel que fa la seva vessant de crítica, co·labora amb diverses publicacions, com ara a Dirigido por, De Cine o el suplement Cultura/s de La Vanguardia. Ha participat en llibres col·lectius, com ara a La mujer en el cine español (2010). L’any 2008 fou premiada en la 20ª edició dels Premis CAC a la investigació sobre comunicació audiovisual pel seu treball d’investigació doctoral en relació amb la representació de l’absència en el cinema. Ha dirigit varis projectes en centres de cultura, com ara la videoinstal·lació “Paraula viva” (2007, CCCB) i mostrada a l’exposició “Cultura catalana. Singular i universal” de la fira del llibre de Frankfurt de 2007. També ha comissariat exposicions i esdeveniments, com el cicle “Cinergies” (2008) en el CCCB i ha coordinat “In Between Days” (2009), dedicat a la correspondència filmada entre els cineastes Isaki Lacuesta i Naomi Kawase. Filmografia. Gínjols grocs, quan són verds (2000), Es llogaret (2006), L’oblit a l’oli (2009), 345 segons el meu viatge a Nova York (2010), Trumpet (2011).

  • Dilluns 15 d’abril

Yoyes, Helena Taberna, 2000. 104′ Presentació i interpretació a càrrec d’Isona Passola Biofilmografia d’Isola Passona: Barcelona, 1953. És productora, guionista i directora de cinema. Ha dirigit, escrit i produït el film Cataluña-Espanya (2009). L’any 1992 va fundar l’empresa productora Massa d’Or. Ha produït films com Despertaferro (Jordi Amorós, 1990), Mensaka (Salvador García Ruiz, 1998), El mar (Agustí Villaronga, 2000), Mirant al cel (Jesús Garay, 2007) o bé Pa negre (Agustí Villaronga, 2010). És docent a la Facultat de Ciències de la Comunicació Blanquerna de la Universitat Ramon Llull. Des de desembre de 2011 forma part del Consell de Cultura de la ciutat de Barcelona i ha estat guardonada amb diferents premis i reconeixements: Premi d’Honor Lluís Carulla (2011) i Creu de Sant Jordi (2012). Filmografia. Com a directora: Cataluña-Espanya (2009). Com a productora: Despertaferro (Jordi Amorós, 1990), Els de davant (Jesús Garay, 1993), El pianista (Mario Gas, 1998), Mensaka (Salvador García Ruiz, 1998), El mar (Agustí Villaronga, 2000), Germanes de sang (Jesús Garay, 2001), Mucha sangre (Pepe de las Heras, 2002), De nens (Joaquim Jordà, 2003), Mirant al cel (Jesús Garay, 2007), Cataluña-Espanya (Isona Passola, 2009), Pa negre (Agustí Villaronga, 2010).

  • Cineastes emergents

Programa confegit per TRAMA (Coordinadora de muestras y festivales de cine, video y multimedia realizado por mujeres) sorgit de la convocatòria Cortos en femenino. Consisteix en una selecció d’11 curtmetratges (d’un total de 150) realitzada per aquesta coordinadora que, des del 2002, duu a terme una convocatòria anual amb l’objectiu de donar suport i difondre el treball de les noves cineastes. Des de la seva creació, aquest programa es desenvolupa a tots els festivals de cinema de dones de l’Estat i ofereix una visió de conjunt sobre la qualitat, riquesa i diversitat femenina en aquest àmbit creatiu.  Conversa cunha muller morta (Sonia Mendez, 2012) Dijous 18 d’abril – 19.00 hores Sessió presentada i argumentada per Eulàlia Iglesias. 1.- Ahora, No (Elia Ballesteros/Kate Campbell, 2012) 2.- Atocha 70 (Irlanda Tambascio, 2012) 3.- Conversa cunha muller morta (Sonica Méndez, 2012) 4.- De-Generación (Marta Onzain, Alberto Rodríguez, 2012) 5.- Deazulalrojo (Ana Lorenz, 2012) 6.- El gato baila con su sombra (María Lorenzo, 2012) 7.- La boda (Marina Seresesky, 2012) 8.- Luisa no está en casa (Celia Rico Clavellino, 2012)` 9.- Maldito Lunes (Eva Lesmes, 2012) 10.- Ojos que no ven (Natalia Mateo, 2012) 11.- Ready to talk (Ángeles Reiné, 2012) Biografia d’Eulàlia Iglesias: Barcelona, 1972. És professora de Corrents estètics contemporanis i Innovació en formats audiovisuals a la Universitat Rovira i Virgili. També dóna classes sobre teoria, història i crítica de cinema a les acadèmies La Casa del Cine i Estudio de Cine. Com a periodista, col·labora a la revista especialitzada Caimán Cuadernos de Cine, al suplement Play del diari Ara, Time Out Barcelona, Rockdelux i Sensacine, entre d’altres. Ha participat en diferents publicacions col·lectives sobre cinema i ha editat el llibre Larry Clark. Menores sin reparos (Festival de Gijón, 2006).

  • La història que el cinema destapa i Cineastes emergents

Programes organitzats conjuntament amb la Fundació Autor de la Societat General d’Autors i Editors (SGAE)

  • 4, 8, 11, 15 i 18 d’abril
  • La història que el cinema destapa

Quatre films que demostren la implicació de les cineastes de l’Estat espanyol en tots els àmbits de la realitat social, política i econòmica de la nostra història contemporània. Des del present, les seves obres, que seran presentades i interpretades per altres directores, ens ofereixen l’oportunitat de reflexionar entorn a la incidència de les seves pràctiques en les generacions següents.

  • Dijous 4 d’abril

Margarita y el lobo, Cecilia Bartolomé, 1969. 45′ Presentació i interpretació a càrrec de Judith Colell Biofilmografia de Judith Colell: Barcelona, 1968. És directora de cinema. Es va llicenciar en Història de l’Art i va estudiar a la Universitat de Nova York. És professora de guió a la Universitat Pompeu Fabra i a la Ramon Llull. En l’àmbit audiovisual ha treballat com a directora, guionista i productora. Alguns dels seus treballs són Clara foc (1991), Escrito en la piel (1995), el segment “La vista” del film col·lectiu El domini dels sentits (Judith Colell, Isabel Gardela, Teresa Pelegrí, Núria Olivé-Bellés, Maria Ripoll, 1996); Dones (2000); Fragments (2003); 53 días de invierno (2006); Positius (2007); Radiacions (2011) i Elisa K (codirecció amb Jordi Cadena, 2010). Ha estat nominada i guardonada en diverses ocasions, i amb Elisa K va obtenir el Premi del Jurat al Festival Internacional de Cinema de San Sebastian. L’any 2006 va participar en la fundació de CIMA (Asociación de mujeres cineastas y de medios audiovisuales). Actualment ocupa la vicepresidència segona de l’Acadèmia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques d’Espanya. Filmografia. Curtmetratges: Clara foc (1991), Escrito en la piel (1995). Llargmetratges: Dones (2000), Fragments (2003 [telefilm]), segment “La vista” dins de El domini dels sentits (Judith Colell, Isabel Gardela, Teresa Pelegrí, Núria Olivé-Vallés, Maria Ripoll, 1996), 53 días de invierno (2006), Positius (2007 [telefilm]), Elisa K (codirecció amb Jordi Cadena, 2010), Radiacions (2011 [telefilm]). Com a productora: Roig (1994), Ya no me acuerdo (1996) i No matarás (2003).

  • Dilluns 8 d’abril

Gary Cooper que estás en los cielos, Pilar Miró, 1980. 106′ Presentació i interpretació a càrrec de Rosa Vergés Biofilmografia de Rosa Vergés: Barcelona, 1955. És cineasta i docent. Llicenciada en Història de l’Art per la Universitat de Barcelona i per La Sorbona, és professora a diferents universitats (UPF, UAB, UB URL i a l’escola de secundària Projecte), així com delegada de l’Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya (ESCAC). En l’àmbit de la ficció, ha dirigit films com Boom Boom (1990), premi Goya a la millor òpera prima, Souvenir (1994), Tic Tac (1997) o Iris (2004). En l’àmbit del documental, és autora d’Alberti, un poeta en la calle (1996), entre d’altres. De 1994 a 1998 va ser vicepresidenta de l’Acadèmia de les Arts i de les Ciències Cinematogràfiques d’Espanya. L’any 1998 va rebre el premi Ciutat de Barcelona d’audiovisuals. Ha realitzat audiovisuals per a televisió, com és el cas de la minisèrie Maresme (TV3, 2002) sobre el fenomen de la immigració a Catalunya. Ha treballat en diferents sectors de l’àmbit audiovisual, tot exercint no només de directora, sinó també de guionista i productora. També ha treballat en el món de la publicitat i el teatre, i ha participat en diferents publicacions, entre elles el llibre Diez años de la Muestra Internacional de Films de Mujeres de Barcelona (Barcelona: Paidós, 2000). Filmografia. Alberti, un poeta en la calle (1996), Boom Boom (1990), Arribada de la flama olímpica a Empúries (1992 [Film televisiu]), Souvenir (1994), Tic Tac (1997), ¿Para qué sirve un marido? (1997, alguns episodis [Film televisiu]), Maresme (2000) [Film televisiu]) i Iris (2004).

  • Dijous 11 d’abril

El domini dels sentits, Judith Colell, Isabel Gardela, Teresa Pelegrí, Núria Olivé-Bellés, Maria Ripoll, 1996. 100′ Presentació i interpretació a càrrec d’Anna Petrus Biofilmografia d’Anna Petrus: Menorca, 1978. Cineasta i crítica. Llicenciada en Comunicació per la Universitat Pompeu Fabra (2001). Ha realitzat diversos curtmetratges, entre els quals podem destacar 345 segons el meu viatge a Nova York (2010), que va ser seleccionat a diferents festivals nacionals i internacionals, i presentat al cicle NewFilmmakers de l’Anthology Film Archives. Pel que fa la seva vessant de crítica, co·labora amb diverses publicacions, com ara a Dirigido por, De Cine o el suplement Cultura/s de La Vanguardia. Ha participat en llibres col·lectius, com ara a La mujer en el cine español (2010). L’any 2008 fou premiada en la 20ª edició dels Premis CAC a la investigació sobre comunicació audiovisual pel seu treball d’investigació doctoral en relació amb la representació de l’absència en el cinema. Ha dirigit varis projectes en centres de cultura, com ara la videoinstal·lació “Paraula viva” (2007, CCCB) i mostrada a l’exposició “Cultura catalana. Singular i universal” de la fira del llibre de Frankfurt de 2007. També ha comissariat exposicions i esdeveniments, com el cicle “Cinergies” (2008) en el CCCB i ha coordinat “In Between Days” (2009), dedicat a la correspondència filmada entre els cineastes Isaki Lacuesta i Naomi Kawase. Filmografia. Gínjols grocs, quan són verds (2000), Es llogaret (2006), L’oblit a l’oli (2009), 345 segons el meu viatge a Nova York (2010), Trumpet (2011).

  • Dilluns 15 d’abril

Yoyes, Helena Taberna, 2000. 104′ Presentació i interpretació a càrrec d’Isona Passola Biofilmografia d’Helena Taberna: Barcelona, 1953. És productora, guionista i directora de cinema. Ha dirigit, escrit i produït el film Cataluña-Espanya (2009). L’any 1992 va fundar l’empresa productora Massa d’Or. Ha produït films com Despertaferro (Jordi Amorós, 1990), Mensaka (Salvador García Ruiz, 1998), El mar (Agustí Villaronga, 2000), Mirant al cel (Jesús Garay, 2007) o bé Pa negre (Agustí Villaronga, 2010). És docent a la Facultat de Ciències de la Comunicació Blanquerna de la Universitat Ramon Llull. Des de desembre de 2011 forma part del Consell de Cultura de la ciutat de Barcelona i ha estat guardonada amb diferents premis i reconeixements: Premi d’Honor Lluís Carulla (2011) i Creu de Sant Jordi (2012). Filmografia. Com a directora: Cataluña-Espanya (2009). Com a productora: Despertaferro (Jordi Amorós, 1990), Els de davant (Jesús Garay, 1993), El pianista (Mario Gas, 1998), Mensaka (Salvador García Ruiz, 1998), El mar (Agustí Villaronga, 2000), Germanes de sang (Jesús Garay, 2001), Mucha sangre (Pepe de las Heras, 2002), De nens (Joaquim Jordà, 2003), Mirant al cel (Jesús Garay, 2007), Cataluña-Espanya (Isona Passola, 2009), Pa negre (Agustí Villaronga, 2010).

  • Cineastes emergents

Programa confegit per TRAMA (Coordinadora de muestras y festivales de cine, video y multimedia realizado por mujeres) sorgit de la convocatòria Cortos en femenino. Consisteix en una selecció d’11 curtmetratges (d’un total de 150) realitzada per aquesta coordinadora que, des del 2002, duu a terme una convocatòria anual amb l’objectiu de donar suport i difondre el treball de les noves cineastes. Des de la seva creació, aquest programa es desenvolupa a tots els festivals de cinema de dones de l’Estat i ofereix una visió de conjunt sobre la qualitat, riquesa i diversitat femenina en aquest àmbit creatiu.  Conversa cunha muller morta (Sonia Mendez, 2012) Dijous 18 d’abril – 19.00 hores Sessió presentada i argumentada per Eulàlia Iglesias. 1.- Ahora, No (Elia Ballesteros/Kate Campbell, 2012) 2.- Atocha 70 (Irlanda Tambascio, 2012) 3.- Conversa cunha muller morta (Sonica Méndez, 2012) 4.- De-Generación (Marta Onzain, Alberto Rodríguez, 2012) 5.- Deazulalrojo (Ana Lorenz, 2012) 6.- El gato baila con su sombra (María Lorenzo, 2012) 7.- La boda (Marina Seresesky, 2012) 8.- Luisa no está en casa (Celia Rico Clavellino, 2012)` 9.- Maldito Lunes (Eva Lesmes, 2012) 10.- Ojos que no ven (Natalia Mateo, 2012) 11.- Ready to talk (Ángeles Reiné, 2012) Biografia d’Eulàlia Iglesias: Barcelona, 1972. És professora de Corrents estètics contemporanis i Innovació en formats audiovisuals a la Universitat Rovira i Virgili. També dóna classes sobre teoria, història i crítica de cinema a les acadèmies La Casa del Cine i Estudio de Cine. Com a periodista, col·labora a la revista especialitzada Caimán Cuadernos de Cine, al suplement Play del diari Ara, Time Out Barcelona, Rockdelux i Sensacine, entre d’altres. Ha participat en diferents publicacions col·lectives sobre cinema i ha editat el llibre Larry Clark. Menores sin reparos (Festival de Gijón, 2006).

  • La història que el cinema destapa i Cineastes emergents

Programes organitzats conjuntament amb la Fundació Autor de la Societat General d’Autors i Editors (SGAE)

  • 4, 8, 11, 15 i 18 d’abril
  • La història que el cinema destapa

Quatre films que demostren la implicació de les cineastes de l’Estat espanyol en tots els àmbits de la realitat social, política i econòmica de la nostra història contemporània. Des del present, les seves obres, que seran presentades i interpretades per altres directores, ens ofereixen l’oportunitat de reflexionar entorn a la incidència de les seves pràctiques en les generacions següents.

  • Dijous 4 d’abril

Margarita y el lobo, Cecilia Bartolomé, 1969. 45′ Presentació i interpretació a càrrec de Judith Colell Biofilmografia de Judith Colell: Barcelona, 1968. És directora de cinema. Es va llicenciar en Història de l’Art i va estudiar a la Universitat de Nova York. És professora de guió a la Universitat Pompeu Fabra i a la Ramon Llull. En l’àmbit audiovisual ha treballat com a directora, guionista i productora. Alguns dels seus treballs són Clara foc (1991), Escrito en la piel (1995), el segment “La vista” del film col·lectiu El domini dels sentits (Judith Colell, Isabel Gardela, Teresa Pelegrí, Núria Olivé-Bellés, Maria Ripoll, 1996); Dones (2000); Fragments (2003); 53 días de invierno (2006); Positius (2007); Radiacions (2011) i Elisa K (codirecció amb Jordi Cadena, 2010). Ha estat nominada i guardonada en diverses ocasions, i amb Elisa K va obtenir el Premi del Jurat al Festival Internacional de Cinema de San Sebastian. L’any 2006 va participar en la fundació de CIMA (Asociación de mujeres cineastas y de medios audiovisuales). Actualment ocupa la vicepresidència segona de l’Acadèmia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques d’Espanya. Filmografia. Curtmetratges: Clara foc (1991), Escrito en la piel (1995). Llargmetratges: Dones (2000), Fragments (2003 [telefilm]), segment “La vista” dins de El domini dels sentits (Judith Colell, Isabel Gardela, Teresa Pelegrí, Núria Olivé-Vallés, Maria Ripoll, 1996), 53 días de invierno (2006), Positius (2007 [telefilm]), Elisa K (codirecció amb Jordi Cadena, 2010), Radiacions (2011 [telefilm]). Com a productora: Roig (1994), Ya no me acuerdo (1996) i No matarás (2003).

  • Dilluns 8 d’abril

[/checklist2] Gary Cooper que estás en los cielos, Pilar Miró, 1980. 106′ Presentació i interpretació a càrrec de Rosa Vergés Biofilmografia de Rosa Vergés: Barcelona, 1955. És cineasta i docent. Llicenciada en Història de l’Art per la Universitat de Barcelona i per La Sorbona, és professora a diferents universitats (UPF, UAB, UB URL i a l’escola de secundària Projecte), així com delegada de l’Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya (ESCAC). En l’àmbit de la ficció, ha dirigit films com Boom Boom (1990), premi Goya a la millor òpera prima, Souvenir (1994), Tic Tac (1997) o Iris (2004). En l’àmbit del documental, és autora d’Alberti, un poeta en la calle (1996), entre d’altres. De 1994 a 1998 va ser vicepresidenta de l’Acadèmia de les Arts i de les Ciències Cinematogràfiques d’Espanya. L’any 1998 va rebre el premi Ciutat de Barcelona d’audiovisuals. Ha realitzat audiovisuals per a televisió, com és el cas de la minisèrie Maresme (TV3, 2002) sobre el fenomen de la immigració a Catalunya. Ha treballat en diferents sectors de l’àmbit audiovisual, tot exercint no només de directora, sinó també de guionista i productora. També ha treballat en el món de la publicitat i el teatre, i ha participat en diferents publicacions, entre elles el llibre Diez años de la Muestra Internacional de Films de Mujeres de Barcelona (Barcelona: Paidós, 2000). Filmografia. Alberti, un poeta en la calle (1996), Boom Boom (1990), Arribada de la flama olímpica a Empúries (1992 [Film televisiu]), Souvenir (1994), Tic Tac (1997), ¿Para qué sirve un marido? (1997, alguns episodis [Film televisiu]), Maresme (2000) [Film televisiu]) i Iris (2004). Descàrregues:

[checklist2]

  • Dijous 11 d’abril

[/checklist2] El domini dels sentits, Judith Colell, Isabel Gardela, Teresa Pelegrí, Núria Olivé-Bellés, Maria Ripoll, 1996. 100′ Presentació i interpretació a càrrec d’Anna Petrus Biofilmografia d’Anna Petrus: Menorca, 1978. Cineasta i crítica. Llicenciada en Comunicació per la Universitat Pompeu Fabra (2001). Ha realitzat diversos curtmetratges, entre els quals podem destacar 345 segons el meu viatge a Nova York (2010), que va ser seleccionat a diferents festivals nacionals i internacionals, i presentat al cicle NewFilmmakers de l’Anthology Film Archives. Pel que fa la seva vessant de crítica, co·labora amb diverses publicacions, com ara a Dirigido por, De Cine o el suplement Cultura/s de La Vanguardia. Ha participat en llibres col·lectius, com ara a La mujer en el cine español (2010). L’any 2008 fou premiada en la 20ª edició dels Premis CAC a la investigació sobre comunicació audiovisual pel seu treball d’investigació doctoral en relació amb la representació de l’absència en el cinema. Ha dirigit varis projectes en centres de cultura, com ara la videoinstal·lació “Paraula viva” (2007, CCCB) i mostrada a l’exposició “Cultura catalana. Singular i universal” de la fira del llibre de Frankfurt de 2007. També ha comissariat exposicions i esdeveniments, com el cicle “Cinergies” (2008) en el CCCB i ha coordinat “In Between Days” (2009), dedicat a la correspondència filmada entre els cineastes Isaki Lacuesta i Naomi Kawase. Filmografia. Gínjols grocs, quan són verds (2000), Es llogaret (2006), L’oblit a l’oli (2009), 345 segons el meu viatge a Nova York (2010), Trumpet (2011). Descàrregues:

[checklist2]

  • Dilluns 15 d’abril

[/checklist2] Yoyes, Helena Taberna, 2000. 104′ Presentació i interpretació a càrrec d’Isona Passola Biofilmografia d’Helena Taberna: Barcelona, 1953. És productora, guionista i directora de cinema. Ha dirigit, escrit i produït el film Cataluña-Espanya (2009). L’any 1992 va fundar l’empresa productora Massa d’Or. Ha produït films com Despertaferro (Jordi Amorós, 1990), Mensaka (Salvador García Ruiz, 1998), El mar (Agustí Villaronga, 2000), Mirant al cel (Jesús Garay, 2007) o bé Pa negre (Agustí Villaronga, 2010). És docent a la Facultat de Ciències de la Comunicació Blanquerna de la Universitat Ramon Llull. Des de desembre de 2011 forma part del Consell de Cultura de la ciutat de Barcelona i ha estat guardonada amb diferents premis i reconeixements: Premi d’Honor Lluís Carulla (2011) i Creu de Sant Jordi (2012). Filmografia. Com a directora: Cataluña-Espanya (2009). Com a productora: Despertaferro (Jordi Amorós, 1990), Els de davant (Jesús Garay, 1993), El pianista (Mario Gas, 1998), Mensaka (Salvador García Ruiz, 1998), El mar (Agustí Villaronga, 2000), Germanes de sang (Jesús Garay, 2001), Mucha sangre (Pepe de las Heras, 2002), De nens (Joaquim Jordà, 2003), Mirant al cel (Jesús Garay, 2007), Cataluña-Espanya (Isona Passola, 2009), Pa negre (Agustí Villaronga, 2010).   [checklist]

  • Cineastes emergents

[/checklist]

Programa confegit per TRAMA (Coordinadora de muestras y festivales de cine, video y multimedia realizado por mujeres) sorgit de la convocatòria Cortos en femenino. Consisteix en una selecció d’11 curtmetratges (d’un total de 150) realitzada per aquesta coordinadora que, des del 2002, duu a terme una convocatòria anual amb l’objectiu de donar suport i difondre el treball de les noves cineastes. Des de la seva creació, aquest programa es desenvolupa a tots els festivals de cinema de dones de l’Estat i ofereix una visió de conjunt sobre la qualitat, riquesa i diversitat femenina en aquest àmbit creatiu. Conversa cunha muller morta (Sonia Mendez, 2012) Dijous 18 d’abril – 19.00 hores Sessió presentada i argumentada per Eulàlia Iglesias. 1.- Ahora, No (Elia Ballesteros/Kate Campbell, 2012) 2.- Atocha 70 (Irlanda Tambascio, 2012) 3.- Conversa cunha muller morta (Sonica Méndez, 2012) 4.- De-Generación (Marta Onzain, Alberto Rodríguez, 2012) 5.- Deazulalrojo (Ana Lorenz, 2012) 6.- El gato baila con su sombra (María Lorenzo, 2012) 7.- La boda (Marina Seresesky, 2012) 8.- Luisa no está en casa (Celia Rico Clavellino, 2012)` 9.- Maldito Lunes (Eva Lesmes, 2012) 10.- Ojos que no ven (Natalia Mateo, 2012) 11.- Ready to talk (Ángeles Reiné, 2012) Biografia d’Eulàlia Iglesias: Barcelona, 1972. És professora de Corrents estètics contemporanis i Innovació en formats audiovisuals a la Universitat Rovira i Virgili. També dóna classes sobre teoria, història i crítica de cinema a les acadèmies La Casa del Cine i Estudio de Cine. Com a periodista, col·labora a la revista especialitzada Caimán Cuadernos de Cine, al suplement Play del diari Ara, Time Out Barcelona, Rockdelux i Sensacine, entre d’altres. Ha participat en diferents publicacions col·lectives sobre cinema i ha editat el llibre Larry Clark. Menores sin reparos (Festival de Gijón, 2006).