Simfonies de ciutat 2025
VVAA
Simfonies de ciutat edició 2025
Descripció
Simfonies de ciutat és un projecte del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona i Dones Visuals. Cada any, cinc cineastes nascudes o formades a Catalunya —tant emergents com consolidades— desenvolupen cinc curtmetratges on exploren la seva relació amb la ciutat a partir de vivències i experiències molt diverses.
En aquesta edició, les cineastes observen l’espai urbà des de l’experiència migratòria, l’activisme i la dissidència sexual i de gènere. Una mirada sobre la ciutat de Barcelona que, alhora, podria ser sobre qualsevol altra ciutat.
Algunes sessions compten amb l’acompanyament de les directores.
Sessions
27.11.2025
19.30 h
Ateneu Adrianenc, Sant Adrià de Besòs
Films
La barriga de la montaña
Lola Clavo
Estat espanyol, 21’, 2025
A Montjuïc, muntanya màgica i muntanya de mort, la normativitat i la monstruositat convergeixen i s’alimenten l’una de l’altra, en un joc de terra, aigua, pedra i clarobscur.
Algunos recuerdos (no) son míos
Rebecca Tolosa Gilroy
Estat espanyol, 15’, 2025
Al Centre de Documentació de Ca la Dona, un arxiu bi-lesbo-feminista i autogestionat, una de les arxiveres s’obsessiona amb una fotografia.
Casa de bambú, piso de cemento
Kim Hernandez
Estat espanyol, 11’, 2025
L’Emelita, la Luz, la Maria i l’Arlene van marxar de les Filipines en diferents moments de la seva joventut per assentar-se a Barcelona i a L’Hospitalet de Llobregat.
Serem el que sempre hem desitjat
Hajar B. Boujtat
Estat espanyol, 14’, 2025
Quatre amigues que viuen a la perifèria fixen el centre de Barcelona com el seu punt de trobada.
Loquilla mía
Claudia Estrada Tarascó
Estat espanyol, 14’ 2025
Com si fos una correspondència íntima, la cineasta reflexiona sobre la relació amb la seva germana, que, d’un dia per l’altre, va desaparèixer de la seva vida quan va ser enviada a un centre de menors.
- Directora VVAA