No examino el que se’m passa pel cap. Sé que m’inspiren idees que no caben a la meva habitació, però que giren entorn d’aquests espectacles de la història, del cinema o de la realitat que, per a mi, construeixen la desesperació d’una persona, i probablement això es materialitza. Sentir una veritable compassió pels meus temes i la naturalesa empobrida, artesanal, immediata i sorrenca de les coses en les meves pel·lícules, és realment real. Desafortunadament, bona part del que anomenem història són històries de discriminació, i estic sempre amatent a la discriminació que es dona al meu voltant. La trobo arreu. Fer les meves pel·lícules com les faig és la meva manera de trencar la jerarquia de diverses coses a la vegada, per molt que sigui només en el meu cap”.

 

Martha Colburn

Cosmetic emergency 

Martha Colburn, Països Baixos-Canadà, 2008, 8′.

A partir de la intervenció pictòrica a diversos films de Super8, 16 i 35 mm, la directora genera una animació lírica on explora un seguit d’imatges que transiten del musical al camp de batalla, de la idea de bellesa a la guerra, de la intervenció dels cossos a la ocupació colonial de l’espai.

 

 

Festivals (selecció)
Festival Internacional de Cannes. Quinzena dels directors, 2005,
Festival International de Rotterdam, 2006

“L’estil de collage de Colburn fusiona la cultura pop i les imatges polítiques amb una estètica que és alhora fantàstica, pictòrica i punk rock. (…) Aquest tipus de contradiccions en el treball de Colburn són el que aprofundeix la seva complexitat visual i conceptual “.

Revolvy