Dorothy Arzner

Directora amb una filmografia molt prolífica que abasta l’edat d’or del classicisme de Hollywood i el Studio System.

Ha rebut una important atenció acadèmica des de la crítica cinematogràfica feminista i la teoria queer, tant pel seu cos de treball com per les possibilitats crítiques amb que els enfocaments feministes el llegeixen.

El seu treball en la indústria cinematogràfica va començar escrivint guions per a Famous Players-Lasky Corporation (la futura Paramount). Aviat va esdevenir talladora i editora a la Realart Studio, una subsidiària de Paramount.

A Paramount, Arzner va treballar en diverses pel·lícules amb el director James Cruze -sovint esmentat com el seu mentor- i va dirigir ella mateixa quatre exitosos llargmetratges muts: Fashions for Women (1927); Deu manaments moderns (1927); Aconsegueix el teu home (1927); i Manhattan Cocktail (1928). A Arzner se li va encarregar la primera pel·lícula sonora de l’estudi protagonitzada per Clara Bow, The Wild Party (1929) .

Va deixar Paramount al 1932 per treballar de forma independent dirigint pel·lícules per a RKO, United Artists, Columbia i MGM, on va dirigir Christopher Strong (1933) amb Katherine Hepburn i Craig ‘s Wife (1936) amb Rosalind Russell. Després d’abandonar Hollywood al 1943, va fer pel·lícules d’entrenament per al Cos de Dones de l’Exèrcit, va produir un programa de ràdio, va treballar en producció teatral i va ensenyar cinema al Pasadena Playhouse i més tard en la U.C.L.A.

> Projecte Arxipèlag 2020
> Dorothy Arzner, una dona a la fàbrica de somnis