Mai havia vist una pel·lícula com aquesta. És un film híbrid que barreja noir, teen-drama, musical surrealista i una dosi generosa d’estètica i sensibilitat queer. La història es centra en els habitants d’un petit poble dels Estats Units i en com responen a la desaparició d’una noia jove. Però més enllà de la línia argumental principal, el film tracta sobre com sobreviure sent una noia adolescent, sobre els primers amors, sobre les noies dolentes i sobre el llenguatge secret de l’amistat femenina.

Kristy Puchko

SyfiWire

Knives and Skin (Ganivet i pell) 

Jennifer Reeder, Estats Units, 2019. 112′. VOSC.
La misteriosa desaparició de Carolyn Harper (que recorda la de Laura Palmer) ens introdueix en un film que subverteix l’estètica i els personatges arquetípics de l’imaginari del cinema nord-americà i reconfigura lliurement els codis del realisme màgic, els musicals o les comèdies absurdes. La directora de la saga feminista de culte White trash girl (1995) dirigeix un thriller teen-noir i feminista que posa contra les cordes la narrativa tradicional i qüestiona la seva capacitat de narrar la violència masclista.

Festivals (selecció)
Berlinale
Tribeca Film Festival

Twin Peaks és segurament el referent més obvi d’aquest exercici de surrealisme gòtic, però també hi ressonen els clàssics d’institut Heathers o Carrie i, fins i tot, els films de John Hughes. En el to surrealista proper a l’horor recorda Donnie Darko, però el segon llargmetratge de Reeder està replet de la seva pròpia riquesa, estranya i original. […] Reeder amaneix el drama amb missatges apoderadors per a les noies i dones, amb homenatges subtils a les icones feministes com ara Angela Davis, Yoko Ono o Chantal Akerman.

Stephen Dalton

The Hollywood Reporter