Inauguració de la 24a Mostra Internacional de Films de Dones

29 de febrer a les 19h

Sala Gran del Centre de Cultura de Dones Francesca Bonnemaison

Entrada lliure

Estigueu al dia de tots els detalls de l’acte a l’esdeveniment del Facebook

 

París era una dona (Paris was a woman)

Greta Schiller i Andrea Weiss, 1995

Gran Bretanya, 74′, VOSE

Amb la presència de les directores

París era mujer és un documental sobre la llibertat femenina exercida des de la creativitat i la pràctica artística. Gertrude Stein, Janet Flanner, Djuna Barnes, Germaine Dulac i René Vivienne, entre d’altres, transiten per aquest documental que destaca i revela el caràcter cooperatiu de moltes de les aliances i complicitats que es van produir entre aquestes creadores al París d’entre-guerres, tot desmuntant el tòpic de l’artista aïllada, solitària i turmentada. París era mujer posa de relleu la rellevància intel·lectual d’aquestes dones que van poder viure, escriure i exercir la seva llibertat en gran part de les seves facetes vitals: la creativa, l’econòmica, la sexual i la política.

París era mujer sorgeix d’un treball d’investigació i rescat d’imatges provinents d’arxius visuals i cinematogràfics que acaba formant un fresc revelador d’una part de la història que ha estat esborrada o, si més no, fragmentada i esquinçada. Un exercici de reconstrucció i contestació quantitativa i qualitativa dels passos perduts realitzats per una historiografia androcèntrica que, mentre parlava de James Joyce, Thornton Wilder, Pablo Picasso o Paul Valéry, oblidava que convivien, discutien, creaven,  bevien i compartien projectes intel·lectuals i vitals amb Gertrude Stein, Janette Flaner, Djuna Barnes, Germaine Dulac i René Vivienne.

Per què aquesta pel·lícula?

París era mujer és un reconeixement al paper que han propiciat i desenvolupat els feminismes i el moviment de dones en els espais urbans. La seva programació com a cap de cartell d’aquesta edició és una invitació a posar la mirada sobre les dones mobilitzades a Barcelona durant els mateixos anys 20, a recordar-les per transferència i a valorar el paper que ha tingut la intervenció dels feminismes en l’increment d’espais de llibertat i de les dones i en la transformació de les nostres ciutats.

La projecció de París era mujer vol acompanyar els esdeveniments que ens conduiran el proper 7 de març al Paraninf de la Universitat de Barcelona, i també les Jornades Radicalment Feministes que es celebraran en commemoració dels 40 anys de les primeres Jornades Catalanes de la Dona, els dies 3, 4 i 5 de juny.