Finestra Jove per a centres educatius
Cinemes Texas
Cada sessió està recomanada per un cicle educatiu de Secundària i és necessària inscripció prèvia a través del mail inscripcions@dracmagic.cat
Tenen una durada de 2h i un preu de 2 € per alumne.
Dilluns 21 de novembre de 2016, 10.00h
Sessió recomanada per a 1r i 2n ESO
Jamais contente (Mai contenta)
Emilie Deleuze, França, 2016, 90 minuts
L’Aurora és una noia de tretze anys que mai no està contenta perquè considera que tot li va malament: la seva família no li agrada, l’escola l’avorreix i no vol estudiar. Les seves amigues s’enfaden amb ella, els nois no li fan gaire gràcia i canta en un grup de rock però li fa vergonya actuar davant del públic. Ella creu que es mereix la medalla a l’odi i el mal humor. Però hi ha algunes coses que encara la poden fer somriure.
Què treballem?
· L’adaptació cinematogràfica d’una obra literària
· La construcció del punt de vista
· La representació de l’adolescència i l’experiència femenina en els relats audiovisual
Dimarts 22 de novembre de 2016, 10.00h
Sessió recomanada per a ESO, batxillerat i cicles formatius
Lliures en la diversitat: experiències lgtbi al cinema
Programa de curtmetratges
· Mi sexualidad, Holly Molly, Espanya, 2014, 7 minuts
· Y otro año, perdices, Marta Díaz de Lope Díaz Martín. Espanya, 2013. 15 minuts
· Love Wars, Vicente Bonet, Espanya, 2012, 4 minuts
· Órbitas, obra col·lectiva, Espanya, 2013, 9 minuts
· El mueble de las fotos, Giovanni Maccelli, Espanya, 2009, 2 minuts:
· En la azotea, Damià Serra Cauchetiez, Espanya, 2015. 11 minuts
Què treballem?
· Comprendre la diversitat sexual i afectiva
· La valoració de modes de representació de la diversitat afectivosexual en el cinema lluny dels estereotips.
· Aspectes bàsics del llenguatge audiovisual i cinematogràfic: de l’enquadrament al punt de vista
Dimecres 23 de novembre de 2016, 10.00h
Sessió recomanada per a 3r i 4t ESO
Mi perfecta hermana
Sann Lenken, Suècia, 2015, 95 minuts.
Tot i ser germanes, Stella i Katya són del tot diferents. Mentre que Katya, la germana gran, manifesta un grau d’exigència i perfeccionament físic, acadèmic i esportiu altíssim, la petita Stella està més aviat poc preocupada pel seu aspecte i mostra més habilitats socials i sentit de l’humor. Aquesta diferència de caràcters portarà a les dues noies a gestionar un conflicte personal, familiar i social com l’anorèxia de maneres ben diferents.
Què treballem?
· La construcció del punt de vista cinematogràfic
· La representació de l’adolescència i l’experiència femenina
· Els cossos de les noies als mitjans audiovisuals
Dijous 24 de novembre de 2016, 10.00h – Sessió doble
Sessió recomanada per a Batxillerat i cicles formatius
I comme Iran (I d’Iran)
Sanaz Azari, Bèlgica, 2014, VOSC, 52 minuts
A una aula de Brussel·les la cineasta aprèn a llegir i escriure el persa, la seva llengua materna. Al fil de les lliçons el professor li transmet les claus de la llengua, porta d’entrada cap a la història i la cultura iraniana.
Riz cantonais (Arroz cantonés)
Mia Ma, Xina-França, 2014, VOSE, 50 minuts
“Jo tinc ulls asiàtics però no parlo ni una paraula de xinès. A la meva àvia li encanta el formatge però no parla francès. Les dues vivim a París. El nostre intèrpret és el meu pare. És per això que surto a conèixer altres immigrants xinesos -gent de parla i cultures diferents. Això m’ha permès donar-li algun sentit al fet de desconèixer la llengua materna del meu pare” (Mia Ma)
Què treballem?
- El paper de la llengua materna en la construcció de la identitat
- La vivència dels orígens culturals en un món global
- De l’assaig fílmic al diari filmat: estratègies per enregistrar allò personal