Judith Montell i Emmy Scharlatt

Judith Montell (Estats Units) va iniciar-se en el món del teatre com a productora i directora de companyies a Buffalo, Nova York i Bismarck, Dakota del Nord. Ha treballat com a assistent de producció d’espectacles tant de Broadway com de l’off-Broadway. Del teatre va saltar al món del cinema com a cap de producció de l’Amrarm Nowak Associates, una productora de Nova York especialitzada en documentals i pel·lícules de caràcter educatiu. Després de dedicar-se a criar les seves dues filles durant quinze anys, comença a produir les seves pròpies obres, sempre al voltant de qüestions relacionades amb la justícia social, la història i l’educació. Entre els seus títols destaquen Forever Activists (1990), nominada als Oscars com a millor documental; A Home On The Range: The Jewish Chicken Ranchers of Petaluma (2002), dirigit amb Bonnie Burt;  Timbrels and Torahs: Celebrating Women’s Wisdom (2000), dirigit amb Miriam Chaya; The Life of Saul Wellman and First Amendment On Trial: the Case of the Detroit Six (2006).

També ha dirigit i editat un conjunt de programes dedicats a l’ensenyament i la promoció de l’esperanto, titulat Pasporto al la Tuta Mondo (2002).

Emmy Scharlatt (Estats Units) va començar la seva carrera de cineasta com a assistent de direcció a Hollywood i, des de 1982, combina les seves facetes de muntadora, investigadora, guionista i productora de documentals i pel·lícules. Ha col·laborat en títols com Manhattan Sur (1985); Karate Kid II (1986); Mejor solo que mal acompañado (1987); Magnolias de acero (1989). També va fer de muntadora i productora associada a la pel·lícula de Mark Eisner sobre la vida de Pablo Neruda, The Poets Calling. In TheImage: Palestinian Women Capture the Occupation (2014) és el seu debut com a directora. També té un màster en antropologia cultural per la universitat de San Francisco.